Sabtu, 02 Maret 2013

Pengalaman pertama main futsal


kisah nyato bulan lalu ngan kengkawan blogger pekanbaru, orang tu aja aku main futsal ramai-ramai dekat kantor tribun tu, aku pun nak ikut jugo sebab dah brapo orang yg ajak aku.

seumur hidup tak pernah main fusal sebab aku tak suko penat-penat belari-lari kejo bola sano-sini. elok aku duduk depan kompi sambil ngopi, okok pun tak henti-henti.

dah tu aku dapat jatah jadi kiper, tiap sekejap gol, tiap sekejap gol. baru limo menit tak tau pasal dah hitam pulak pandangan aku, macam mano nak tangkap bola tu.

tak dapat dielak lagi, aku keno ganti jadi bek pulak. baru semenit bola out kat kiri lapangan, begegas aku ambik bola tu dan langsung aku lempo pakai duo tangan samo kawan satu tim kat depan tu.

Hah, serempak satu lapangan tu tekikik gelakkan aku. aih apo pasal miko tekikik ni? hmmm.. ruponyo main futsal tu tak boleh pungkang bola pakai tangan kalau out. baru lah aku tau....!!! nasib baik tak di tengok orang se-pekanbaru.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Copyright © 2013 Ais Bertuah: Pengalaman pertama main futsal | Blogger Template for Bertuah | Design by Ais Bertuah